HANDELSBETINGELSER HOS SUMISU.DK
Generelle oplysninger
Sumisu.dk
v/Lumen Group ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Danmark
CVR nr.: 38242636
Telefon: 53335000
E-mail: info@sumisu.dk
BETALING
Lumen Group ApS modtager betaling med VISA og Mastercard, samt MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
LEVERING
Lumen Group ApS ApS tilstræber at afsende ordre indenfor 24 timer efter bestilling på hverdage.
Vi sender fragtfrit til hele Danmark. Varer vil blive leveret til nærmeste GLS pakkeshop, medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice på 53 33 5000
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Lumen Group ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Sumisu.dk
v./Lumen Group ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Garanti
Vi giver 2 års garanti på vores produkter til private kunder, hvor produkterne bruges i hjemmene.
Vores garanti dækker vores produkter, så længe de er brugt efter vores anvisninger. Der gives ikke garanti på misholdte produkter, eller på produkter som ikke er brugt efter vores anvisninger.
Til erhvervskunder gives der 2 års reklamationsret.
Ved køb af specialbestillinger
Ved specialbestillinger er der ikke noget returret eller fortrydelsesret. Dette gælder når der er tale om en vare, der er specielt fremstillet til køber.
Hvis der bestilles produkter som adskiller sig fra vores standard sortiment bortfalder returretten.
Her kan der f.eks være tale om produkter som er fremstillet specielt eller graveret på.
Ved køb af varer til Forudbestillling
Vi afsender den bestilte varer indenfor den oplyste tid.
Hvis dette måtte ændres, grundet forsinkelser i produktion eller transport, vil vi kontakte køber og oplyse dette.
Hvis dette ikke accepteres, kan ordren annulleres uden yderligere omkostninger af nogen art.
Bestilles der varer som er på lager, sammen med varer som er på forudbestilling, vil ordren sendes samlet når alle varer på lager. Hvis lagerførte varer ønskes fremsendt tidligere, skal dette oplyses ved bestilling. Vi kan også kontaktes efterfølgende, hvor dette kan aftales.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 100 dages returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Dagen hvor du modtager din bestilling.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 100 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 100 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@sumisu.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du vedlægge en seddel med navn, adresse, telefonnummer, mail og kopi af dit køb i form af faktura. Varen skal sendes til:
Sumisu.dk
v/Danshop ApS
Att: RETUR
Islandsvej 24
8700 Horsens
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Ved nægtelse at modtagelse, vil vi sende beløbet retur minus fragtomkostningen. Ønsker du at kende denne returomkostning, kan denne oplyses på mail eller telefon.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
– Brugte produkter tages ikke retur.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular. Fortrydelsesformularen kan rekvireres ved at sende en mail til info@sumisu.dk.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur (minus gældende fragtomkostninger, hvis forsendelsen er nægtet ved modtagelse).
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@sumisu.dk